من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

کاربردهای صنعتی  PLC

PLC را می‌توان در حوزه‌های سیستم کنترل و صنایع مختلفی به کار برد، علاوه بر این PLC به عنوان یک کامپیوتر دیجیتال با هدف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که PLC ها اغلب به عنوان کامپیوترهای صنعتی شناخته می‌شوند.

کاربردهای PLC صنعتی چیست؟

PLC صنعتی را می توان در بسیاری از برنامه های کاربردی مختلف مانند عملکردهای کنترل فرآیند، فرآیند تولید، اتوماسیون سیار، ماشین ابزار نظارت، صنعت فولاد، سیستم اتوماسیون روباتیک، صنایع شیشه، سیستم های پردازش مواد غذایی، صنعت کاغذ و موارد دیگر مورد استفاده قرار داد. در ادامه دو مورد را بررسی می‌کنیم.

1. فرآیند تولید

اینترنت اشیا (IoT)، اتوماسیون هوشمند، روبات‌های پیشرفته و سایر پروژه‌های کارخانه هوشمند، فرآیند تولید را بسیار کارآمدتر کرده است. PLC ها همچنان نقش مهمی را در تولید ایفا می کنند و به عنوان یک پردازنده مرکزی برای همه تصمیمات سریع، علی رغم پیشرفت های سریع فناوری، عمل می کنند.

  • مثال:

PLC داده های قابل اعتمادی مانند عملکرد حسگر و سایر اطلاعات را ارائه می دهد که می تواند با محاسبات ابری ترکیب شود تا تصویری جامع تر یا "داده های بزرگ" ایجاد کند.

مدیران کارخانه و سایرین می توانند از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای استفاده بهتر از منابع جمع شده توسط PLC، زمان بندی دسته ای مشاغل، تدارکات، زمان بندی تامین کنندگان و سایر عملیات ضروری به منظور توسعه فرآیندهای تولید کارآمدتر استفاده کنند.

2. اتوماسیون خودرو

از PLC در فرآیندهای اتوماسیون خودرو استفاده می‌شود تا فرآیند تولید را استاندارد کنند و ROI (بازده سرمایه گذاری) را افزایش دهند.
PLC و ترانسمیتر فشار

کاربردهای ترانسمیتر فشار

اندازه گیری فشار در محیط با دمای بالا با ترانسمیتر فشار

در برخی از محیط ها باید فشار گاز یا سوخت را در دمای بسیار بالا اندازه گیری کنید. برای محافظت از ترانسمیتر فشار در برابر این دماهای بالا، باید یک افکت سیفون اعمال کنید، جایی که ترانسمیتر فشار از فرآیند دور می‌شود و سیال (مایع یا گاز) ابتدا از قسمتی از لوله فلزی عبور می‌کند تا گرمای لوله را دفع کند. رسانه در حال اندازه گیری هرچه لوله استفاده شده در سیفون بزرگتر باشد، فاصله بین فرآیند و ترانسمیتر فشار کمتر است.

نظارت بر دبی با ترانسمیتر فشار

ترانسمیتر فشار دیفرانسیل یکی از رایج ترین روش های اندازه گیری دبی هستند. این فرآیند به یک عنصر اولیه مانند روزنه (صفحه) یا لوله ونتوری نیاز دارد. این عنصر با ایجاد محدودیت در لوله باعث ایجاد افت فشار می شود. افت فشار توسط ترانسمیتر فشار دیفرانسیل اندازه گیری می شود.

اندازه گیری Baghouse با مبدل فشار

ترانسمیتر فشار دیفرانسیل را می‌توان برای اندازه‌گیری فشارهای مختلف در هر دو طرف یک کیسه فیلتر بزرگ، که به عنوان کیسه‌خانه شناخته می‌شود، استفاده کرد که برای تمیز کردن ذرات هوای خارج شده از یک کارخانه استفاده می‌شود.

  • همانطور که کیسه ذرات حاصل از فرآیند فیلتر را جمع آوری می کند
  • فشار تفاضلی در سراسر کیسه افزایش می یابد زیرا هوای کمتری می تواند از کیسه های فیلتر کثیف عبور کند
  • هوای تمیز به دستگاه های تهویه مطبوع فرستاده شده
  • هوای تمیز به کارخانه بازگردانده می شود
  • کیسه های فیلتر در صورت نیاز تعویض می شوند.

ارائه تحقیق و توسعه با ترانسمیتر فشار

بسیاری از ترانسمیتر فشار در غرفه‌های آزمایشی خودرو، هواپیما و سایر محصولات تولیدی یافت می‌شوند. هر جا که نیاز به اندازه‌گیری فشار آب، فشار سوخت یا فشار هوا در اتومبیل‌ها، هواپیماها و سایر محصولات تولیدی داشته باشید، ایستگاه‌های تست را پیدا خواهید کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.