من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

تجهیزات صنعتی ابزاری هستند که برای راحتی کار و زندگی به طور روزمره از آنها استفاده می‌کنیم. ما در این مقاله به بررسی انواعی از تجهیزات صنعتی مانند بوستر پمپ فلومتر، دیزل ژنراتور و گیج فشار میلی بار می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بوستر پمپ چگونه کار می‌کند؟

بوستر پمپ‌ها که به سیستم های بوستر نیز معروف هستند، برای حفظ فشار در سیستم تامین آب استفاده می‌شوند. بوستر پمپ می‌توانند برای چندین هدف استفاده شوند:

  • شستشوی توالت
  • دوش دوم یا سوم در خانه
  • دستشویی های متعدد
  • وسایلی مانند ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و قهوه ساز
  • آبیاری

هنگامی که چندین دستگاه به طور همزمان با آب تامین می شود، فشار در لوله های آب به طور خودکار کاهش می یابد، که برای مثال، بر میزان آب وارد شده از دوش یا شیر آب تأثیر می گذارد. اینجاست که سیستم های تقویت کننده بوستر پمپ به کار می آیند.

بوستر پمپ مناسب

اگر به دنبال بوستر پمپ هستید، به شما در یافتن مدل مناسب این تجهیزات صنعتی کمک می‌کنیم. اگر خواسته‌ها و الزامات خود را مشخص کنید،  تشخیص داده می‌شود که کدام بوستر پمپ با شرایط شما مناسب‌تر است، و مطمئن خواهید بود که بوستر پمپ مناسب را انتخاب می‌کنید.

یک بوستر پمپ از طریق اتصال مکش آب را می کشد و سپس به مخزن تحت فشار پمپ می‌شود. هنگامی که مخزن تحت فشار این تجهیزات صنعتی پر می شود، بوستر پمپ به طور خودکار خاموش می شود و در این زمان معمولاً حدود 20 لیتر آب دارد. بوستر پمپ همچنین به یک لوله تخلیه متصل است که برای مثال ممکن است به چندین نقطه تخلیه (مثلاً تعدادی شیر) در سراسر خانه منجر شود.

اگر یک نقطه تخلیه (مثلاً یک شیر آب) باز شود، آب مستقیماً از مخزن انبساط به بوستر پمپ منتقل می شود. اگر فقط به مقدار کمی آب نیاز باشد، این تجهیزات صنعتی نیازی به روشن شدن ندارد، زیرا مخزن انبساط حاوی آب کافی برای تامین شیر است. به محض اینکه سطح آب در مخزن تحت فشار بسیار کم شود، بوستر پمپ به طور خودکار روشن می شود تا دوباره آن را پر کند و پس از پر شدن مجدد به طور خودکار خاموش می شود.

مزایای دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها به دلایل زیادی از جمله کارایی و قابلیت های دوگانه سوز محبوب هستند. در اینجا دلیلی است که باید به فکر گرفتن یکی از این تجهیزات صنعتی باشید؛

بسیار کارآمد

شاید این دقیقاً درست نباشد، زیرا اکثر دیزل ژنراتورها کمتر از 75 درصد راندمان دارند. در واقع، رودولف دیزل در مقاله خود، نظریه و ساخت موتور حرارتی منطقی، می گوید که راندمان عملی یک موتور دیزل بین 43.2٪ و 50.4٪ است. با این حال، دیزل ژنراتورها هنوز، با اختلاف زیاد، کارآمدترین موتورهای احتراقی هستند.

راندمان بالا دیزل ژنراتورها به دلیل تزریق مستقیم سوخت به داخل محفظه این تجهیزات صنعتی، حذف محدودیت های هوای ورودی و عدم وجود خلاء منیفولد ورودی است.

بسیار همه کاره

دیزل ژنراتورها می توانند از سوخت های مختلف از جمله چند روغن سوختی با مزایایی نسبت به بنزین استفاده کنند. این به کاربران امکان می‌دهد از هزینه سوخت کمتر، خواص روانکاری خوب و کاهش خطر آتش سوزی لذت ببرند.

به عنوان مثال، بیودیزل، یک محصول غیر نفتی که به راحتی سنتز می‌شود، می تواند در اکثر دیزل ژنراتورها بدون هیچ مشکلی کار کند. در همین حال، تجهیزات صنعتی موتورهای گازسوز و بنزینی باید برای استفاده از سوخت‌های مصنوعی اصلاح شوند.

ویژگی های اگزوز عالی دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها رفتار آلایندگی اگزوز عالی دارند. اگزوز این تجهیزات صنعتی حاوی مقدار بسیار کمی هیدروکربن و مونوکسید کربن است. به عنوان مثال، موتورهای دیزل ژنراتورها تزریق محفظه پیش احتراق تنها 50 درصد از موتورهای چرخه اتو را هنگامی که تحت بار کامل کار می کنند منتشر می کنند. در مجموع، موتورهای دیزل ژنراتورها کمتر از یک دهم آلاینده ها و دی اکسید کربن کمتری نسبت به موتورهای بنزینی و گازی منتشر می کنند.

دیزل ژنراتورها سازگار با شرایط

موتورهای سوخت فسیلی در شرایط مرطوب عملکرد بسیار ضعیفی دارند. سیستم جرقه زنی الکتریکی این تجهیزات صنعتی اغلب باعث این امر می شود. بسیاری از سیستم‌های الکتریکی در شرایط مرطوب اتصال کوتاه پیدا می‌کنند و باعث می‌شود که در اتومبیل‌ها «استارت سخت» نامیده می‌شود.

دیزل ژنراتورها متفاوت هستند زیرا برای احتراق موتور منحصراً به تراکم هوا متکی هستند. عدم وجود یک سیستم جرقه زنی الکتریکی جداگانه به این معنی است که حتی در شرایط مرطوب نیز قابل اعتماد باقی می‌ماند.

گیج فشار میلی بار

برخی از انواع گیج فشار میلی بار برای رسانه های گازی و مایع طراحی شده است و دارای محدوده اندازه گیری فشار 0 تا 100 میلی‌بار می باشند. این تجهیزات صنعتی دارای مقیاس اندازه گیری در نوار با تقسیم مقیاس 2 میلی بار است.

برخی از انواع گیج فشار میلی بار، غشایی یا دیافگرام است. این به این معنی است این ابزار دقیق که می‌تواند رسانه ها را از قسمت های داخلی گیج جدا کند. معمولاً برای رسانه های تهاجمی تر و آلوده تر استفاده می شود. بدنه گیج فشار میلی بار از فولاد ضد زنگ و غشاء از اینکونل ساخته شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.