من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

بالاخره پس از مدت ها انتظار و شایعات مختلف، اپل رسما خط جدیدی از گوشی های آیفون 14 را معرفی کرد. اپل معمولاً هر سال سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند را با تغییرات شدید در بخش طراحی عرضه نمی‌کند، اما امسال این قانون پابرجاست. به عبارت دیگر، مدل استاندارد آیفون 14 همانند نسل قبل است.

در این مقاله، علاوه بر مقایسه ای سریع، به بررسی مهم ترین تفاوت های مدل های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با گوشی های هوشمند نسل قبلی اپل می پردازیم

 

نام گذاری در آیفون 14

حذف مدل مینی را می توان یکی از مهم ترین تغییرات در سری جدید گوشی های آیفون پر شده با آیفون 14 دانست و در عوض مدل جدیدی به نام آیفون 14 پلاس را به خانواده گوشی های اپل اضافه کرد. نقش گوشی ها را در قسمت 14 تغییر داد و آیفون 14 معمولی را با صفحه نمایش بزرگتر آیفون 13 مینی و آیفون 14 پلاس را با آیفون 13 جایگزین کرد. این در حالی است که آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس با موفقیت این نقش را از سری قبلی به ارث برده اند.

 

تفاوت در طراحی آیفون 14

اپل ترجیح داد طراحی دلپذیر فعلی گوشی‌های آیفون را که بسیاری آن را یادآور مدل‌های دوران استیو جابز می‌دانند، با آیفون 14 حفظ کند. ویژگی‌های طراحی مانند موقعیت و چیدمان، اندازه صفحه نمایش و جنس بدنه آلومینیومی مانند مدل قبلی است. و فقط رنگ بنفش جدید پذیرفته شده است. به سری 13 مشکی، نقره ای، آبی و قرمز اضافه شده است.

 

نمایشگر آیفون 14

نسل جدید آیفون‌ها مانند مدل‌های قبلی خود 1.6 اینچ اندازه دارند و مدل 14 اینچی جدید دارای صفحه نمایش 7.6 اینچی است. اپل از نمایشگرهای OLED برای غوطه ور کردن کاربران در محتوای بصری هر دو گوشی استفاده می کند و آنها را Super Retina XDR می نامد. گوشی های هوشمند جدید آیفون 14 و 14 پلاس اپل، مانند آیفون 13، دارای صفحه نمایش 60 هرتز هستند و می توانند 800 نیت روشنایی تولید کنند. این می تواند تا 1200 نیت برسد. بنابراین، تنها تفاوت محسوس در نمایشگر آیفون معمولی جدید را می توان معرفی آیفون پلاس دانست که دارای صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی مقرون به صرفه و مناسب برای تماشای محتوای ویدیویی است.

 

دوربین آیفون 14

شاید مهمترین مزیت سری آیفون 14 نسبت به نسل قبلی خود در دوربین آن باشد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی آیفون 14 به دلیل ارتقای گشودگی دیافراگم آیفون 13 از f/1.6 به f/1.5 و سنسور بزرگتر، عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد، اما اپل می گوید که این کار را انجام می دهد با یک ارتقا قابل توجه، Ultra Camera Wide اپل به ارمغان آورده است. آیفون 13 پرو به مدل معمولی آیفون 14 نیز وارد می شود. قابلیت ضبط تصاویر ماکرو با بزرگنمایی 3 برابر در کنار فوکوس خودکار را دارد.

به گفته اپل، فناوری جدید Photonic Engine این شرکت عملکرد دوربین های فوق عریض و اصلی آیفون 14 و آیفون 14 پلاس را به ترتیب 2 برابر و 2.5 برابر در نور کم تا متوسط ​​نسبت به نسل قبلی بهبود می بخشد. قابلیت Night Mode نیز دو برابر سریعتر از iPhone 13 است. همچنین آیفون جدید مجهز به فلاش با 10 درصد نور خروجی بیشتر است.

 

سخت افزار آیفون 14

اپل با بخش سخت افزاری گوشی آیفون 14 به معنای واقعی کلمه سنت شکنی کرده است. اما در دنده عقب! شرکت های مختلف هر ساله از جدیدترین تراشه ها در گوشی های پرچمدار جدید خود استفاده می کنند، اما اپل تصمیم گرفت از تراشه A15 bionic در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس و همچنین سری آیفون 13 استفاده کند. با این حال، کوپرتینویی ها ادعا می کنند که آیفون های جدید از نسخه بهبود یافته تراشه فوق استفاده خواهند کرد. تراشه مورد استفاده در آیفون 13 از چهار هسته پردازش گرافیکی استفاده می کرد، در حالی که آیفون 14 و 14 پلاس تعداد هسته های گرافیکی را به 5 افزایش دادند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.