من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

به طور کلی چیلر را می توان از جمله تجهیزات پرکاربرد صنعتی در حوزه تهویه مطبوع هوا دانست که عمل سرمایش و گرمایش را از طریق فرآیند تقطیر و تبخیر یک ماده مبرد انجام میدهد. عملکرد چیلر بر مبنای یک سیکل تبرید جذبی گرما از مایع یا سیکل تبرید تراکمی می باشد. فرآیند دو سویه چیلر اینگونه است که از یک سو مایع سرد شده در طی فرآیند تبریدی آن پس از وارد شدن به هواساز و فن کوئل میتواند موجب تهویه و سرمایش محیط گردد از سویی دیگر گرمایی که از آب گرفته شده است دوباره وارد سیستم چیلر شده و از آن برای ایجاد گرما استفاده می شود. چیلر دارای دو نوع جذبی و تراکمی می باشد.

  • چیلر جذبی چیست؟

در چیلرهای جذبی از گرمای تولید شده توسط حرارت شعله‌ مستقیم و یا یک ژنراتور برای سرمایش محیط استفاده می شود. در چیلر جذبی از آب به عنوان ماده مبرد در سه شکل بخارآب پرفشار، بخار آب کم فشار و آب داغ استفاده می شود. عملکرد چیلر جذبی بر اساس وجود دو ماه سیال جاذب و مبرد می باشد. در نوع آب و آمونیاک آب نقش سیال جاذب را داشته و در نوع آب و لیتیوم بروماید آب نقش سیال مبرد را دارد. اجزای اصلی چیلر جذبی عبارتند از: کندانسور، ژنراتور، ابزوربر و اواپراتور.

  • چیلر تراکمی چیست؟

در یک چیلر تراکمی برای ایجاد برودت هوا ازآب گرم تولید شده در سایر بخش های صنعتی استفاده می شود. این آب گرم پس از وارد شدن به چرخه چیلر پس از کاهش دما و تولید برودت دوباره به درون واحدهای خنک کننده پمپاژ می شوند. در سیکل تبریدی چیلر تراکمی، ابتدا فشار گاز مبرد توسط کمپرسور افزایش می یابد و پس از آن در کندانسور تقطیر شده و میعان می شود و به دنبال افت فشار در شیر انبساط موجب کاهش دما و برودت هوا می گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.