من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

به گزارش برنا، شاید گاهی به این فکر کنید که آیا می‌توانید یک زبان جدید یاد بگیرید؟ خب در پاسخ به این سؤال فراموش نکنید شما همین حالا هم خیلی خوب و بی‌نقص یک زبان بلدید: زبان مادری‌تان! اما بعد از این احتمالا نوبت به این پرسش می‌رسد که آیا در بزرگ‌سالی هم می‌توان به همان خوبی‌ای که در کودکی زبان اول را یاد گرفتیم، زبان دوم را هم یاد بگیریم؟
 

احتمالا «کراشن» که شکل‌گیری برخی از مهم‌ترین مفاهیم مرتبط با فراگیری زبان دوم، به لطف او بوده است بیش از هر فرد دیگری برای پاسخ به پرسش مورد بحث تلاش کرده است.

بر مبنای «فرضیه‌ی ورودی» کراشن که نخستین بار در سال ۱۹۷۷ معرفی شد، «یادگیری» با «فراگیری» فرق دارد. یادگیری فرایند سنتیِ دریافت آگاهانه‌ و مبتنی بر دستور زبان است، اما فراگیری همان روشی است که ما در کودکی با زبان مادری آشنا می‌شویم. به نظر کراشن آموزش دادن زبان به همان روشی که علوم، ریاضی و تاریخ آموزش داده می‌شوند غلط است. زبان‌آموزان باید زبان دوم را به همان روشی که زبان نخست‌شان را آموخته‌اند، فرابگیرند.

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان

 

در دنیای امروز بسیاری از افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان جهت دستیابی هر چه سریع تر به اهداف خود هستند. یادگیری زبان انگلیسی و تسلط به این زبان باعث می‌شود هر شخصی بتواند در موقعیت شغلی و اجتماعی خود جایگاه بالاتری داشته باشد. برای یادگیری زبان انگلیسی می توانید در کلاس زبان خصوصی یا کلاس زبان عمومی یا کلاس های آموزش زبان آنلاین یا غیر حضوری موسسه برتر شرکت کنید. اگر زمان مناسبی برای این کار ندارید ، حتی می توانید زبان را خودتان بخوانید.

پیش از آنکه به بررسی و معرفی این راهکارها بپردازم، بهتر است به شما بگویم که به هنگام آموختن یک زبان جدید باید صبور باشید و به تلاش و پشتکار خود ادامه دهید تا به هدفتان برسید. این ‌که فکر کنید پس از مدت کوتاهی که لغات زبان انگلیسی را تا حدودی یاد گرفته‌اید و برخی از گرامرهای زبان انگلیسی را هم بلد هستید بدان معناست که باید کاملاً به زبان انگلیسی مسلط باشید، طرز فکر اشتباهی است.

اگر چه من باوردارم که هر فردی حتی با شرکت در اولین جلسه‌ی کلاس زبان خصوصی و یا عمومی به همان اندازه و حتی به میزان کم باید پیشرفت داشته باشد و به دانش فرد افزوده شود. در نتیجه این را بدانید که با به کارگیری راهکارهای زیر و تلاش و پشتکار می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان را تجربه نمائید.

  • خودتان را برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان بیش از حد تحت فشار نگذارید!
  • برای یادگیری زبان انگلیسی باید تقلیدگر خوبی باشید!
  • یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان و وقفه های طولانی در تناقض هستند!

یادگیری زبان آلمانی

آیا تا به حال به این پی برده اید که چیز های فوری هیچ وقت به اندازه ی کافی خوب نیستند؟ به طور مثال ،قطعا شما از من انتظار سریع آماده کردن برنج را ندارید،من عموما جوی تازه دم کرده را به قهوه ی فوری ترجیح میدهم،زیرا چیز های زمان بر بهتر اند.پس وقتی که دارید زبان آلمانی را یاد میگیرید،از زمان بر بودن آن وحشت نکنید.شما برای یادگیری دستور زبان ،پیشرفت در لهجه ی خود و آشنایی با فرهنگ آلمان نیازمند زمان هستید. با این اوصاف سوال"یادگیری زبان آلمانی چقدر طول میکشد؟"کاملا پرسشس عادی است.و جواب های قاطعی در این زمینه وجود دارد که به شما در ترسیم کردن درس هایتان کمک میکند. 

3 تا از مهم ترین حقایقی که در یادگیری زبان آلمانی باید در نظر گرفته شوند:

  1.  سطحی که میخواهید در زبان آلمانی به آن برسید. برای آن افرادی که روحشان مشتاق یادگیری است و به احتمال زیاد در زندگی قبلیشان زبان شناس بوده اند،هدف رسیدن به سطح پیشرفته ای از زبان آلمانی(C2)است.تحت این شرایط است که میخواهید زبان آلمانی را بخشی از تک تک اتم های وجودتان بدانید،نه اینکه صرفا به فرهنگ و آداب و رسوم آلمانی اشاره کنید. اما انتظار نمیرود که این فرایند کمتر از 3 سال و حتی بیشترانجام پذیر باشد. مطالعات گسترده در این زمینه میگوید که شما حداقل به 750 ساعت زمان برای یادگیری زبان آلمانی نیاز دارید.
  2. به چه اندازه میتوان در زبان آلمانی متمرکز شد و به آن تسلط پیدا کرد؟ متمرکز شدن در زبان،یکی از متد های یادگیری زبان است که در آن توسط زبانی که در حال یادگیری اش هستید مورد احاطه قرار میگیرید.در این متد،شما کلمات را در چهارچوب طبیعی و با تکرار آنها در متون یاد میگیرید. شما نمی توانید کلمات و جملات را در زبان آلمانی دقیقا مانند زبان مادری خود ترجمه کنید.
  3. توانایی شما در ارتباط با کلمات آلمانی: من این را"حس زبانی"مینامم و بر این عقیده ام که یادگیری یک زبان جدید،نیازمند آن است که بر تمامی جوانب و شرایط آن واقف باشیم. همچنین باید بتوانیم با کلماتی که میشنویم ارتباط برقرار کرده و آن ها را بشناسیم.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.