من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

آیا به دنبال سرمایه گذاری در یک ژنراتور برای کسب و کار خود هستید؟ آیا برای انتخاب بین دیزل ژنراتور و ژنراتور گاز طبیعی مشکل دارید؟

یک مولد قابل اعتماد، سرمایه گذاری است که هر صاحب کسب و کاری باید داشته باشد. با مزایای کلیدی که ارائه می دهند، به اطمینان از ادامه عملیات تجاری کمک می کنند. این امر حتی زمانی که یک قطع برق بزرگ اتفاق می افتد نیز صدق می کند.

این نیز دلیل اصلی ادامه رشد صنعت دیزل ژنراتور است. کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار دیزل ژنراتور تا سال 2025 به میزان 3.7 درصد رشد خواهد کرد. تقاضا برای ژنراتورها به ویژه در بخش های بهداشت و درمان و ساخت و ساز افزایش خواهد یافت.

با این حال، این سوال همچنان باقی است: آیا باید به دنبال یک ژنراتور گاز طبیعی باشید یا یک دیزل ژنراتور؟ به خواندن ادامه دهید تا این دو گزینه ارزشمند را برای رسیدن به بهترین تصمیم مقایسه کنیم.

دیزل ژنراتور چگونه کار می‌کند

ابتدا به دیزل ژنراتورها نگاه می کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، آنها از گازوئیل به عنوان سوخت اصلی برای کار استفاده می کنند.

  • برای تولید نیرو، ژنراتور سوخت را از طریق فشرده سازی مشتعل می کند.
  • سوخت دیزل و همچنین هوا به صورت جداگانه وارد موتور می شود.
  • از آنجا، موتور هوا را فشرده می کند و منجر به مصرف سوخت کارآمدتر می شود.
  • دیزل ژنراتورها بخشی از انرژی شیمیایی سوخت را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.
  • به نوبه خود، انرژی یک میل لنگ را در داخل دستگاه می چرخاند تا برق تولید کند.
دیزل ژنراتور قابل حمل

ژنراتور گاز طبیعی

در همین حال، یک ژنراتور گاز طبیعی مشابه انواع دیگر ژنراتورها کار می کند. با این حال، آنچه متفاوت است، سوختی است که ژنراتور برای کار استفاده می کند.

همانطور که از نام آن پیداست، از گاز طبیعی به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کند. مانند گاز معمولی و سایر اشکال سوخت، گاز طبیعی نیز از نفت حفاری به دست می آید. با این حال، به طور کلی مقرون به صرفه تر است. همچنین برخلاف سایر انواع سوخت قابل تجدید است.

دیزل ژنراتور در مقابل گاز

همچنین مهم است که بحث دیزل ژنراتورها در مقابل ژنراتورهای گازی را بیان کنیم. البته، ما در مورد نوع معمولی گاز صحبت می کنیم و نه گاز طبیعی.

عمل در داخل سیلندر یک ژنراتور بنزینی انجام می شود. در اینجا دستگاه گاز مخلوط شده را به سرعت و به شدت می سوزاند. به نوبه خود، حجم گاز منبسط می شود و انرژی کافی برای فشار دادن پیستون به سمت پایین ایجاد می کند.

 

برخلاف دیزل ژنراتورها که فشرده سازی باعث ایجاد جرقه می شود، شمع جرقه ای است که گاز و هوای ژنراتورهای بنزینی را مشتعل می کند. از آنجایی که گاز فرارتر از گازوئیل است، سریعتر می سوزد و کارایی آن را کاهش می دهد.

کدام یک قدرت بیشتری ارائه می دهد؟

  • دیزل ژنراتورها به شما قدرت بیشتری می دهد. این به این دلیل است که دیزل در مقایسه با گاز دارای تراکم بالاتری است.
  • به دلیل چگالی انرژی بالاتر، دیزل ژنراتور انرژی بیشتری نسبت به گاز طبیعی در همان حجم به شما می دهد. به طور کلی، یک دیزل ژنراتور می تواند دو برابر گاز طبیعی خود خروجی داشته باشد.
  • همچنین، دیزل ژنراتورها زمان کار طولانی تری را ارائه می دهند. این بدان معنی است که آنها منبع تغذیه پایدارتری نسبت به ژنراتورهای گاز طبیعی ارائه می دهند. راز پشت این موضوع توانایی ژنراتورها در مصرف سوخت است.
  • دیزل ژنراتورها با موتورهایی عرضه می شوند که بسیار طولانی تر از موتورهای بنزینی کار می کنند. به همین دلیل است که صنایع مختلف در زمان قطع برق، دیزل ژنراتورها را ترجیح می دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.