من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

یادگیری زبان نیازمند کار و تعهد است، اما شما می توانید آن را محقق کنید. اهداف مشخص، قابل اندازه گیری و چالش برانگیز را تعیین کنید. بلکه واقع بینانه و دست یافتنی است. اگر به طور همزمان اهداف زیادی تعیین کنید یا اهداف بسیار بالایی داشته باشید، ممکن است در نهایت دچار مشکل شوید یا احساس دلسردی کنید. یک راه خوب برای جلوگیری از این امر، تجزیه اهداف بزرگتر به بخش های کوچکتر با طیف وسیعی از نتایج است

 

یادگیری یک زبان جدید یک کار دشوار، اما بسیار ارزشمند است. کلید موفقیت این است که بر روی هدف یادگیری خود تمرکز کنید و از شکست ها یا کمال گرایی دلسرد نشوید. اهدافی را تعیین کنید که چالش برانگیز اما قابل دستیابی هستند و آنها را در مراحل کوچک تعیین کنید. اهداف کوتاه مدت تعیین کنید. داشتن یک هدف نهایی خوب است - چیزی که در نهایت امیدوارید به آن برسید. اما اهداف بلندمدت خیلی زیاد است می توانم به شما انگیزه روزانه بدهم. هدف نهایی خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و برای هر هفته یا ماه اهداف کوچکتری تعیین کنید. برای یادگیری یک زبان جدید، روی نتایج خاص و قابل اندازه گیری تمرکز کنید. اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه ریزی می کنید، بر آنچه قصد یادگیری دارید تمرکز کنید. اهداف کوتاه مدت نیز تعیین کنید. و خودتان را به چالش بکشید اما نه بیش از حد!

یادگیری یک زبان جدید حداقل در ابتدا نیازمند زمان اختصاصی است. میزان سرمایه گذاری شما به عواملی مانند مدت زمان تحصیل و اهداف شما بستگی دارد. با تمرین، مغز شما قادر خواهد بود کلمات و عبارات جدید را با تلاش کمتری به خاطر بسپارد. کلید تعیین اهداف موثر، تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه گیری است که به مرور زمان منجر به تعداد زیادی گام های کودک می شود.

 

شما هدف خود را برای یادگیری اسپانیایی در شش ماه تعیین کرده اید. اما وقتی به برنامه خود نگاه می کنید، متوجه می شوید که به سادگی وقت ندارید. چه کار میکنی؟ حتی اگر یادگیری یک زبان یک کار طاقت فرسا به نظر می رسد، مردم همیشه از اینکه چقدر آسان است وقتی فرآیند را به مراحل کوچکتر تقسیم می کنند شگفت زده می شوند. به عنوان مثال: هدف یادگیری 50 لغت جدید در هفته ممکن است برای رسیدن به آن خیلی بزرگ به نظر برسد. اما یک قدم به عقب بردارید و بگویید: «در شش ماه، من 500 کلمه جدید در کمربندم خواهم داشت که این هدف را در طول زمان قابل دستیابی می‌کنم. اکنون که ایده ای در مورد آنچه برای پیشرفت به سمت هدف بزرگترم لازم است دارم، بیایید در مورد چگونگی عملی کردن آن صحبت کنیم.

 

مطمئن شوید که اهداف شما مشخص و قابل اندازه گیری هستند. به عنوان مثال، نگویید که می خواهید یک زبان یاد بگیرید. در عوض بگویید می‌خواهید تا فردا بتوانید 200 صفحه را به زبان مقصد بخوانید - این شما را مجبور می‌کند معنی «صفحه‌ها» را بفهمید و بر اساس آن هدف تعیین کنید (نه فقط 200 کلمه یا جمله).

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.