من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

برخی از کاربران ممکن است این چیلرها را به دلیل اندازه کوچکتری که در مقایسه با چیلرهای هوا خنک دارند ترجیح دهند. این چیلرها همچنین دارای راندمان بالاتری هستند و نسبت به جایگزین ذکر شده عمر طولانی تری دارند. کسانی که مایلند این تجهیزات در داخل خانه قرار گیرند، ممکن است دستگاه خنک کننده با آب را مطلوب بدانند. یکی از بهترین چیلرهای آب خنک، چیلر هیتاچی ژاپن است.

اواپراتور

نقش اواپراتور در چیلر تولید آب سرد است. این دستگاه آب را در حدود 6 درجه سانتیگراد (42.8 درجه فارنهایت) سرد می‌کند و با کمک یک پمپ آن را در سراسر تاسیسات می‌چرخاند. شبکه ای از لوله ها آب سرد را از هر بخش ضروری ساختمان عبور می دهد. پس از تبادل سردی با هوای اتاق، که در واحدهای هواساز (AHU's) و واحدهای فن کویل (FCU's) می‌وزد، آب اکنون در حدود 12 درجه سانتیگراد (53.6 درجه فارنهایت) گرمتر است. به اواپراتور باز می گردد که مبرد گرمای ناخواسته را جذب کرده و آن را به کندانسور هدایت می کند. آب سرد یک بار دیگر خنک می‌شود و اکنون چیلر می تواند به خنک شدن تاسیسات ادامه دهد. توجه داشته باشید که چگونه به آن "آب سرد" می گویند بدون توجه به دما.

کندانسور

یک مبرد گرمای ناخواسته را از اواپراتور می آورد و از کندانسور عبور می کند. حلقه دیگری به کندانسور متصل است - حلقه آب کندانسور که بین برج خنک کننده و کندانسور قرار دارد. پس از ورود به کندانسور در حدود 27 درجه سانتیگراد (80.6 درجه فارنهایت)، آب در دمای 32 درجه سانتیگراد (89.6 درجه فارنهایت) خارج شده و به سمت برج خنک کننده می رود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه مبرد و کندانسور مستقیماً در تماس نیستند. تبادل حرارت فقط از طریق دیواره لوله انجام می‌شود. آب کندانسور با گرمای ناخواسته، برای دفع حرارت بیشتر به برج خنک کننده می رود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.